I nyt hus

- igen :)

Der er nu allerede gået en hel uge, siden flyttemændende bar den sidste kasse ud af huset i Original County - og ind i Xiaguangdao.

Vi fik meget pakket ud allerede fredag, og i løbet af weekenden og ugen, er det lykkedes os at komme ret godt på plads. Selvfølgelig mangler vi stadig at pakke en del kasser ud, men jeg har et rimeligt overblik over opgaven.

Man kunne jo næsten komme til at tro, at vi godt kan lide at flytte alle vores ting? Men jeg er nu rigtig glad for, at det er overstået godt, -  og så vil jeg sige, at jeg har meget ro i maven ved at lade fremmede mennesker komme ind i mit hjem og pakke alt ned - og ud igen. Det har vi fået en vis rutine i.



Og det skal nok blive godt her. Siden børnene kom hjem med skolebussen i fredags, har vi næsten ikke set dem. Og er de endelig hjemme går der ikke mange halve timer før vores ringeklokke spiller - og der står en pige eller dreng og spørger om Leonora eller Valdemar er hjemme.



De løber ude i de 30 grader vi har nu, spiller fodbold, hopper på trampolin, går ture eller bader i naboernes badebassin. Vi voksne er også blevet modtaget rigtig godt, - med god middag fredag og blomster fra vores nye genbo.



Og nu er sommerferien så tæt på at vi næsten kan mærke det - kun 8 rigtige skoledage tilbage. Vi flyver til Danmark den 15. juni - og først tilbage til Kina den 6. august. De sidste to uger af juli skal vi til USA og besøge Martins faster - og familie. Og ellers håber vi, at rigtig mange vil komme forbi og besøge os. Vi får base i Lyngså, syd for Sæby. Uge 27 - 28 og 29 er afsat til besøgsuger. Så skynd dig at book en tid :)

Det er så vildt at tænke på, at der allerede er gået et helt skoleår i Kina. Kina er ikke et nemt land at være udstationeret i. Der er meget der er - meget - anderledes. Og mange gange vi har måtte trække vejret lidt dybere. Men det har været hårdt og spændende og lærerigt, - vi har været heldige med dejlige mennesker omkring os, der har gjort hvad de kunne for at det skulle lykkedes for os - de har oversat og vist frem, fortalt og forklaret. Vi har haft mange gode dage - og dage hvor det har været ret hårdt. Jeg har fået lært en del kinesisk og jeg glæder mig til at se, hvad næste år her kommer til at bringe. 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina