Forlænget weekend

Så er det blevet mandag igen efter en fire dages weekend, hvor børnene har haft fri fra skole. Martin har jo været på arbejde - men vi har fået slappet godt af, og er klar til de næste fire uger før vores juleferie starter.

Jeg havde tænkt at vi skulle ud og se noget i vores miniferie - Shanghai eller Hongkong måske - men børnene ville helst bare være hjemme, sove længe, skype med dem der hjemme, se fjernsyn og gå i nattøj hele dagen. Så det har de fået lov til - altså noget af tiden. 

For efteråret er kommet til Kina, så det er blevet tid til at finde vintertøj. Vi ved jo ikke hvordan vinteren er, men vi har været ude at finde vinterjakker, så vi er lidt forberedt. Torsdag var jeg på tur med Leonora, hvor vi shoppede og fik ordnet negle (hun har det meget bedre - men hader stadig Kina).

Fredag tog jeg bussen med begge børn ind i byen i det store mall og fik købt jakke til Valdemar, spist Pizza og is. Og så søndag tog vi alle på tur til muren. Det har vi ikke gjort før, så nu skulle det være. Cirka to timer tog det at køre derud, der var meget få mennesker og god plads. 

Vi fik vandret lidt frem og tilbage - og selv om turen var god, og vi hyggede os - så må jeg nok give Joe ret - det er bare en mur. Men det bliver helt sikkert ikke vores sidste tur. Men fysikken skal være i orden, for at besøge den del af muren vi bor tættest på - høje og stejle trin, langt op og ned - og ingen hjælp at hente. Beijing muren skulle vist have svævebaner og små tog, hvis man ikke vil tage turen på gå-ben. 

Ellers er vi begyndt at se frem mod julen, der jo ikke bliver fejret i Kina. Så jeg har begyndt forberedelser til at finde det vi skal bruge og få fragtet julegaver frem og tilbage. Juletræet bliver det af plastik fra Dubai, julepynt og kalenderlys har jeg jo selvfølgelig med. Børnene glæder sig til Dansk lucia-optog på skolen, og juleklippe-dag en eftermiddag i Dansk lokalet. Det skal nok blive godt :) 

Har jeg sagt at IKEA altid redder julen :)
I dag har jeg været afsted og har købt marcipan, gavepapir, juleservietter, fyrfadslys og gløgg (?). Jeg håber at de i december vil have hyacinter eller julestjerner (altså levende blomster - løg). Det kunne vi få i Dubai.







Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina