Sommerferie

 Fantastiske Sommer Danmark

Jeg tror endelig, vi har fundet roen, rytmen - og balancen i at holde 2 måneders sommerferie i Danmark. For de fleste lyder det som en fantastisk ting, men jeg tror alle der har boet i udlandet kan fortælle om meget stressfyldte - og tætpakkede ferie. Med venner og familier, der skulle ses i hele landet, ophold rundt omkring, kufferter der aldrig blev pakket ud - og tonsvis af dårlig samvittighed, for alt det man ikke når  - og dem man ikke får set. Forventninger der ikke var ordentlig afstemt, så alle blev kede af det og utilfredse.

Men i år lykkedes det. I hvert fald i mit hoved :)
Vi fik slappet rigtig meget af - men fik også set meget familie og nogen venner. Børnene fik nået det de ville - og set dem de ville se. 

Og så er der jo vejret - som mange måske vil brokke sig over i år. Men jeg nød det meget. I min erindring havde vi ikke hedebølge, men dejligt dansk sommervejr med blå himmel og masser af frisk luft. De dage vi havde planlagt at være ude regnede det ikke, og jeg sørgede for at få taget en masse billeder de dage hvor solen skinnede - det hjælper med det positive billede.

Se - blå himmel og sol :)

Hyggelige Sæby

Søde køer



Kreta

Og så tog vi en uge til Kreta - for at være sammen bare os fire - og sørge for, at Martin også fik ferie. Hvis man kun har 2-3 uger - og skal se alle, er det ikke nemt at komme tilbage på arbejde. Vi havde en fantastisk afslappende uge. Strand og sol - liggestol og is-kaffe - dejlig mad og Raki. - og nogle enkelte udflugtsdage, til en meget smuk strand og med guide til Knossos. Det er helt utroligt, hvad mine børn har samlet op om græsk mytologi gennem populær ungdoms litteratur - kan jeg anbefale Percy Jackson serien? Vores guide var meget imponeret.

Dejligt på Kreta

Vi holder meget af at besøge ekslusive, fine restauranter rundt om i verden. Men når vi finder steder som dette - så slår det altså alt. Autentisk og meget familiært - og maden var i særklasse,

Balos Beach - Vi er endnu ikke helt afklarede om turen (specielt tilbage - eller op) var oplevelsen værd.

Ja, det kan man vist kalde en Bjergged.

Tilbage igen

Nu er vi så tilbage i Kina igen - vi har taget hul på vores sidste år her. Om 10 måneder har vi nok allerede pakket sammen og sendt containeren videre i verden. Måske til Danmark?

I de sidste uger var vi ude og se på gymnasium i Århus, så vi har en ide om hvad der kan ske. 

Børnene har nu været i skole igen i halvanden uge, og de er ved at finde sig tilrette med nye klassekammerater - og nye lærere. I år er jeg så heldig at Leonora og Valdemar har fået de samme lærere til de fleste fag. Så jeg kan nøjes med at forholde mig til een Engelsk lærer, een Humanities lærer osv. Så jeg har faktisk været på skolen mange dage også - og har tilladt mig selv at gå rundt og møde de nye lærere - og introducere mig selv. Jeg har det rigtig godt med at jeg har et ansigt på dem der er sammen med børnene (selv om de er så store).

Jeg kan mærke at vi er blevet bedre til det - det med skolen, det med at bo i Kina - at forholde os til lugtene, smagene, luften, sproget. Jeg kan også så småt begynde at finde rundt (eller i hvert fald vide cirka hvor vi er). Det har de seneste år været en indikator på at vi er på vej videre. 

Så vi har en masse ting vi glæder os til i det kommende år - udfordringer, oplevelser, venskaber.
Men der går ikke lang tid, før vi begynder at se fremad - og afvikle. Vi er begyndt at tælle ned - "det var så den sidste første skoledag på IST, det var den sidste flyvning til Kina osv".

Det betyder også at det ved at være sidste chance for at booke besøg i Tianjin. Vi har stadig masser af plads og hjerterum :)

Tak for en dejlig sommer til alle jer, vi nåede at være sammen med. Vi håber at ses om et års tid igen.  

Tilbage i Kina, efter en fugtig sommer. Så vores have ligner stadig en jungle.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina