Hvad er der af nyt i Kina?

Når hverdagen starter, og den ene dag bare tager den anden, så er det lidt svært at finde på noget at skrive om :)

Derfor går der vist også længere og længere imellem mine indlæg. Men jeg skal prøve at skrive lidt om hvad vi lige har lavet de sidste uger.

Børnene går jo i skole. Valdemar er startet på en Exhibition Unit, hvor de individuelt skal vælge et emne de vil researche og lave et skriftligt og et kreativt produkt på baggrund af (art, music, drama). Deres hoved overskrift er "Sharing the world". Det bliver spændende at se, hvilket emne han vælger og hvordan han vil arbejde med det. De har 10 uger, og der er stor exhibition i marts engang. Lige nu har de en del field trips, hvor de er ude at se på lokalsamfundet.

Leonora fortæller meget lidt om sin hverdag, det er pluk-vis hvad jeg fanger. Hun er stadig ikke så glad for at være i Kina eller for skolen. Men alligevel har hun meldt sig til en bordtennis turnering her i weekenden. De manglede spillere, og så meldte hun sig sammen med en tysk pige, som hun snakker noget med. Hun fyldte 13 år i går, og hun er bare så fantastisk en pige. Høj og smuk, tænksom, ansvarlig og omsorgsfuld, en læsehest og så er hun også en pige der godt kan lide at påvirke sine omgivelser. Vi skal til at have lavet invitationer til hendes konfirmation snart, det er jo lige om lidt.
En af Martins kollegaer havde taget en pakke tartelet skaller med, så vi fik høns i asparges igår. Jeg kan ikke finde hvide asparges i glas, så det er med grønne asparges. Men Valdemar mener også det ser mere dekorativt ud.

I dag får de begge deres "report cards" for det første semester med hjem. 12 siders læsning pr barn. De har begge lagt kræfter og indsats i deres start på IST. De har været deltagende og har kæmpet med at lære endnu en ny måde at gøre tingene på i skolen. Jeg glæder mig, - det bliver dejlig læsning.

Ellers planlægger vi lige nu en tur til Danmark. Min farmor døde i denne uge, og vi tager selvfølgelig hjem for at deltage i begravelsen. Selv om det selvfølgelig ikke er en glædelig begivenhed, glæder vi os alle rigtig meget til at komme til Danmark. Leonora har lavet aftaler med sine tidligere klasser i hhv Struer og Århus om at være med, og skal bo hos venner. Martin havde alligevel en forretningsrejse, så han skal arbejde alle dage. Valdemar ser jeg om jeg kan finde et par legeaftaler til, og så skal vi til en læge og have set på hans mærkelige højre arm, der ikke kan strækkes helt ud.


Fra sommerferien, hvor vi fik en is på Sæby torv.


Jeg håber på klart vejr, på gåture, frisk luft - skov og strand. På afslapning - og glæder mig brændeovnens ild i mine forældres nye sommerhus. Desuden er jeg ved at lave en liste over de ting jeg lige skal have købt med, når nu vi alligevel er i Danmark. Jeg ønsker mig en køkkenmaskine, og så skal vi vist have et par rugbrødsblandinger, nogle krydderier og lakridser indkøbt. Så vi kan klare os lidt igen.

I weekenden skal vi se på nye huse i No 5 - Garden Villa eller Xia Guang Dao (som området vi gerne vil flytte til hedder). Valdemar har en sleepover hos en af sine australske venner, Leonora skal spille bordtennisturnering. Og så skal vi besøge venner lørdag aften. Vi skal også ud og have set på en sort kjole til Leonora.

Næste uge er der jo kinesisk som jeg plejer at have, yoga og Zumba (starter i næste uge), torsdag skal jeg til frokost med TICC (Tianjin International Community center). Børnene skal i skole (der er awards uddeling for secundary mandag. Jeg håber, at Leonora fortæller mig om hun skal have en, men måske tager jeg med bare for at være sikker). Og fredag flyver vi så til Danmark.

Jeg har ikke rigtig taget nogle billeder i den sidste tid. Men jeg har alligevel fundet nogle :)


Jeps, det er - måske - økologiske æg, der har fået Chinese medicin. Måske er det derfor de nogen gange er grønne? De smager godt :)



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

Efterår i Kina

43 meter guirlande