Den ene dag tager den anden.

På tur i Tianjin
Jeg er så heldig at jeg hele tiden bliver tilbudt at komme med en af de danske piger på tur, når de har noget de skal inde i byen. I denne uge har jeg ikke haft bil - eller Joe (vores chauffør), for Martin har lagt beslag på ham alle dage. Derfor har det været ekstra rart at kunne komme afsted og se noget af byen med andre.

Tirsdag var jeg hele tre steder: Først et kæmpe stort, meget kinesisk - plastik/alt hvad hjertet kan begære/alt i kopi - marked. Jeg fik købt nogle strømper til børnene og taget billeder af små dyr i små kasser. Der var skildpadder, mus, kaniner, frøer. De så faktisk ud til at være i fin stand - ikke syge eller lidende. Men efter danske standarder noget grænseoverskridende.







Derefter var vi forbi "Ancient Culture Street" - en "gammel gade" - med masser af fine kinesiske turist varer. Jeg fik købt lidt forskellige værtindegaver til alle jer derhjemme - hvis I engang skulle invitere på kaffe i sommerferien :) Eller måske til dem der skal have en julegave.




Efter en frokost på det bedste Pizzaria i Tianjin (ind til videre). Kom vi forbi stofmarkedet, hvor jeg fik set hvordan jeg kunne finde vej rundt der. Og det ville jeg nok ALDRIG finde, hvis jeg ikke havde haft en guide :)

Nu har jeg nogle bud på hvad jeg skal sende jer hen og se, hvis I kommer til Kina.


Ny bil
Så i dag kom den endelig, eller faktisk hentede vores chauffør den i går - men nu har vi så endelig fået den bil vi skal køre i hernede. Den er stor... og blå. Hvem sagde minibus???

Nej, det er rart at have en stor bil, når vi får gæster. Men vi skal også regne med altid at være fem i bilen, da vi jo har Joe der skal køre bilen. Joe er ikke så begejstret - han ville hellere have en med mere kørekomfort og motorkraft. Men vi har valgt efter rummelighed og komfort på bagsædet.




Open House
I denne uge har jeg været til Open House i både Secondary og Elementary. Fået informationer om skoleåret, rutiner og fag på skolen. Vi er stadig begejstrede for skolens tilgang til eleverne og læring. Deres måde at byde os velkomne og få os til at føle os betydningsfulde for skolens liv. Jeg har endnu ikke været på skolen, hvor ikke mindst en har sagt at vi altid er velkomne - og intet er for småt til at kontakte dem. De vil altid gerne at vi arbejder sammen for at løse små ting, før de vokser sig store.

Her er nogle billeder fra skolens bibliotek. Valdemar er i PE uniform (det tøj de skal have på til idræt).



Her er det skolens Dansk sektion, Valdemar kigger i



Vi har det stadig godt, trives. Kommer mere og mere på plads, - og får skabt relationer og rutiner i alt det nye. Jeg mangler 12 kasser - alle med bøger. Men jeg mangler en reol fra IKEA - så i næste uge må jeg endnu engang tage turen med Joe og få købt det sidste for at komme helt på plads.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

Efterår i Kina

43 meter guirlande