Turist i sit nærområde

Vi har prøvet det et par gange nu: At flytte fra et område, og ikke fået set alle de seværdigheder, der har været i nærområdet. Så inden afgangen fra Danmark - om nu 14 dage - har ambitionen været at komme ud og se noget. Børnenes dagsorden er vist mere at være sammen med venner og veninder så meget som muligt - heldigvis har vi kunnet kombinere det :)

Vi har været i Djurs Sommerland - En dag med fantastisk vejr, og godt humør. Der var ikke lang kø til nogen forlystelser og hver gang vi blev våde (det sker), blev vi tørre hurtigt, og nåede aldrig at blive kolde.







Så har vi været i Legoland - Her var der til gengæld en milliard menneske samlet, lang kø. Men stadig dejligt vejr - og Hotel Legoland kan anbefales. Det har vi haft lovet Valdemar længe, og nu fik han så sit ønske opfyldt. Vi kommer helt sikkert tilbage :)
Lalandias badeland skulle have været besøgt i samme omgang, men det opgav vi, da vi så mængden af svenske og norske turister.





Bjergbestigning i Danmark siger du???
Ja, vi har både nået Himmelbjerget og Ejer Bjerge ;)

Ejer Baunehøj kan helt klart anbefales som et stop på motorvejen. Hyggelige bænke og borde, god is (citron sorbet kan anbefales - hjemmelavet!), et højt tårn (entre: 5 kr for voksne, 2 for børn, 20 kr for handicap elevatoren). I ugen der kommer vil vi på "vandretur" mellem Ejer Baunehøj og Ydin Skovhøj. Det bliver alletiders. Smukt og grønt - Danmark fra sin bedste side. 




Desuden har vi nået den gamle by, været på stranden (jeg har badet ude i havet - i Danmark!!!).
Børnene har hver i sær været sammen med flere af deres bedste venner og veninder. Særlig dejligt var det at se Frederik fra Dubai - Det har Valdemar nydt enormt meget. Gode venner, på tværs af verden.
Jeg kan også pludselig mærke at jeg har savnet pigerne fra Dubai - Dejligt at se Tina, og snakke med en i samme situation som mig - med udstationeringens følelsesmæssige rutsjeture, glæder og udfordringer.  
Her på Himmelbjerget (eller - her efter en tur på Himmelbjergets skrænter ;)




Jeg glæder mig rigtig meget til at komme afsted nu. Jeg savner Martin, og at vi er sammen som familie - Samt at have mit eget. Transit i så lang tid kan godt slide lidt på humøret. Vi er helt klar nu - Visum til indrejse, salg af bil, flybilletterne er booket (med plads til ekstra bagage). Jeg har ønsket at få nogle billeder af Martins liv i Tianjin - så her kan du se lidt fra ham også. 





Kommentarer

  1. Her må gerne skrives hilsner, kommentarer.
    Jeg kan ikke se hvem der læser min blog - eller hvem der er tilmeldt. Så en kommentar ind i mellem er meget velkomne

    SvarSlet

Send en kommentar

Kommentarer, spørgsmål og hilsner er altid meget velkomne :)

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina