Igen roligt.

Vi havde en lang flyttedag i onsdags. De søde flyttemænd kom kl 8:00 og kørte først igen ved 18 tiden. Da var alt pakket - men det viste sig at vores ting netop ikke kunne være i den 20 fods container, vi havde. Så vi stod der et stykke tid og legede Tetris 3D. Til sidst opgav vi.

Martin har en kollega, der også skal flytte til Tianjin i august, og han har bestilt en 40 fods container. Og vores flyttemands boss mente at der var ekstra plads. Så der regner vi med at få plads til vores cykler og sidste kasser ;)

Jeg skal lige huske at sige, at man skal huske at være god ved sine flyttemænd. De var simpelthen så glade for at pakke hos mig. Bare fordi jeg lavede kaffe og købte kage, gav pizza og sodavand. Det var jo dem, der gik og kampsvedte i alle vores ting. Det mindste jeg kunne gøre var da at være god ved dem - og lade dem holde pauser ind i mellem.






Så nu er alt pakket og sendt afsted, og vi bor tilbage i et hus uden noget.

Vi har lånt lidt porcelæn, knive og gafler, en gryde, dyner og puder osv. Ellers har vi nu kun det der skal sælges/smides ud eller kan være i en kuffert. Vi har, så vi kan få hverdagen til at fungere. Men alt er på et minimum. 

Alle vores ting, jeg satte til salg, blev hurtigt solgt. Tilbage er et skrivebord.
.. Og min bil. Så kender du en der skal ud og købe en lille bil så send dem endelig min vej. Under et år gammel, kun kørt 11.000 km. Den er billig ;)



I den kommende uge er Martin i Kina. Han skal nok arbejde mest - få overdraget fabrikkerne, holde møder med de forskellige afdelinger og sådan noget. Men han skal også se efter bil, se vores hus igen, holde møde med vores kommende landlord (altså udlejer) om hvad der skal laves før vores indflytning, - og måske møder han også vores chauffør. Og tage en masse billeder af Tianjin til min blog. Det håber jeg han husker. Han tog afsted i lørdags - og kommer hjem igen lørdag.

Vi andre tre har slappet rigtig godt af, vi har vist haft brug for det. I sidste uge tænkte jeg om jeg var en helt forfærdelig mor, jeg fik rigtig meget skæld ud, alt var forkert. Men nu er alt fryd og gammen. Jeg nyder det, så længe det varer.

Og så nyder jeg den danske sommer, der er grøn og smuk. Duften af hyld, smukke farver af grøn, gul og rød. Livet er dejligt.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina