Flyttedag

Så kom dagen, hvor jeg vågnede kl 4, og var klar til at få alt pakket ned - igen.
Nogle dage er det bare ikke nemt at sove, selv om man egentlig godt kan.

Vi har, de sidste to dage, sorteret i "skal med", "skal ikke med", "smides ud". Så alt tøj, legetøj, skåle, glas, tallerkener er nu klar til at komme i kasser, - og container.

Klokken 8:00 kom flyttemændende så - fem mænd og en kvinde - og startede fra en ende af. Jeg sidder nu her, på terrassen med min telefon og computer - for indenfor kan jeg kun komme til at gå i vejen :)

Ellers er programmet nu således at vi pakker i dag, containeren når Kina d 24. juli - og vi får så tingene pakket ud igen d 13. august (Jeg håber meget på at det kan blive før).

Vi bliver boende her i huset resten af juni måned.

Martin flytter (emigrerer) den 29. juni 2014, børnene og jeg flyver den 30. juli.

I Juli måned bliver børnene og jeg i Århus, i en rækkehus i Risskov. De første 14 dage i Kina ved vi ikke lige hvor vi skal bo. Det bliver nok på et hotel enten inde i Tianjin eller ude ved kysten.

Vi har det godt - vi glæder os. Jeg har allerede en god dialog med dansklæreren på børnenes nye skole. Valdemar skal have dansk fire lektioner om ugen, og der kommer to nye danske drenge i 4. klasse, - så de bliver en fin lille dansk drengegruppe. Leonora er lidt betænkelig, og til tider ret sur på os. Men måske ville hun have været det uanset hvad, - alderen spiller nok også lidt ind. Hun skal ikke have dansk men Mandarin, og er også altid velkommen i dansklokalerne. Det bliver så godt.




Jeg har haft kontakt med hende der bor i vores kommende hus, - så vi har hørt om de ansatte vi "overtager". Vi får maid, ayi hedder det på kinestisk, tre gange om ugen. Hun hedder Tian og taler ikke engelsk. Vi får chauffør, han hedder Zhao og taler godt engelsk. Det er jeg rigtig glad for, det gør det noget nemmere at komme hen til det jeg gerne vil.

Aftale med en underviser i kinesisk (mandarin) er også på plads. Hun hedder Helen og står klar, når jeg er på plads.

Billetterne er ikke købt endnu (one way), og vi har ikke været på borgerservice og ændre adresse - og melde os ud af Danmark, men det er vist det sidste vi nu mangler.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spring Break 2017

43 meter guirlande

Efterår i Kina